Kampaň FAIRTRADE

1.október je podľa Medzinárodnej organizácie pre kávu (International Coffee Organisation) Medzinárodným dňom kávy. Tento deň tradične slúži okrem iného na to, aby sa naša pozornosť obrátila k pracovným a životným podmienkam tých, ktorí kávu pestujú. Tí bojujú dlhodobo s nízkymi cenami, rastúcimi nákladmi na pestovanie, neistotou dobrého zberu a negatívnymi dopadmi klimatickej zmeny. Vo Fairtrade Česko a Slovensko preto spúšťame kampaň „FAIRTRADE. Malá známka, ale robí veľké veci“, ktorá štartuje s vizuálom kávy a zdôrazňuje známku FAIRTRADE a jej prínosy pre pestovateľov, a tiež otvárame novú výstavu Kávová kríza, ktorá priblíži život pestovateľov, upozorňuje na ich problémy. autorom výstavy je  Stanislav Komínek, ktorý vo februári tohto roka Kolumbiu navštívil. Na hodinách etiky pozeráme výborný film  It's Bean Too Hot. Výstava Kávová kríza visí na plote našej školy, srdečne všetkých pozývame.